20 oktober 2017

MAKE-A-WISH Nederland kiest Solviteers

De ICT-infrastructuur van Make-A-Wish was aan vervanging toe en de bestaande IT-leverancier kon niet aan de actuele eisen en wensen voldoen. Om deze redenen werd gezocht naar een nieuwe IT-leverancier. Belangrijk was dat deze leverancier veel ervaring had met migraties naar een cloud-omgeving.

Uitgebreid selectietraject

Om de beste leverancier te selecteren werd een uitgebreid selectietraject uitgezet. Aan dit traject deden naast Solviteers nog vijf IT-aanbieders mee. Elke aanbieder moest een ‘APK’ uitvoeren op de bestaande IT-omgeving en hierover rapporteren aan Make-A-Wish. Solviteers scoorde niet alleen op prijs, maar ook op belangrijke andere aspecten het beste. “Solviteers sprong er wat mij betreft uit omdat ze nadrukkelijk oog hadden voor de toekomst en daarover meedachten. Bovendien bieden ze meer dan clouddiensten alleen. Ze zijn breed inzetbaar, bijvoorbeeld ook op het gebied van CRM, wat een wezenlijk onderdeel is van onze organisatie”, aldus Theo Mimpen, ICT-manager bij Make-A-Wish.

Soepele migratie

Solviteers heeft gedurende enkele maanden de oude (on premise) ICT-infrastructuur van Make-A-Wish beheerd. Ondertussen werd de inrichting van de cloud-omgeving verzorgd en de migratie voorbereid. Richard van de Vaart, manager algemene zaken/financiën bij Make-A-Wish, zegt hierover het volgende: “Voor de migratie werd een weekend in april uitgetrokken. Op vrijdag werden de data veiliggesteld en op zaterdag en zondag volgde de migratie. Wat mij betreft verdient Solviteers een grote pluim. Het is toch alsof je het hart van een organisatie transplanteert. Het was allemaal zo goed voorbereid, dat iedereen op maandag weer gewoon aan het werk kon. Natuurlijk waren er in de eerste week na de migratie nog wat kleinigheden, maar die werden direct opgepakt”.

Prettige samenwerking

Van der Vaart is met name te spreken over de manier waarop de mensen van Solviteers hun werkzaamheden kunnen vertalen naar de medewerkers en vrijwilligers van Make-A-Wish. “Zij hebben over het algemeen minder affiniteit met de techniek. De mensen van Solviteers werken prettig en snel. Ze zijn makkelijk benaderbaar, snappen je vraag en geven zodanig antwoord dat je het ook daadwerkelijk begrijpt. Daarnaast zijn ze erg enthousiast, wat ontzettend aanstekelijk werkt,ook op onze vrijwilligers. Zo stuurde bijvoorbeeld één van de vrijwilligers een e-mail waarin stond hoe blij ze was met de nieuwe cloud-omgeving. Deze e-mail hebben wij weer doorgestuurd naar Solviteers, want we weten hoe blij dit hen maakt.”

Samenwerking verder uitbouwen

Van der Vaart en Mimpen kijken met volle tevredenheid terug op het migratieproject. “Hoewel deze klus is afgerond, krijgt de samenwerking nog een vervolg. Solviteers zorgt er namelijk voor dat onze cloud-omgeving stabiel blijft en dus altijd bereikbaar is voor onze medewerkers. Zo monitoren zij onze cloud-omgeving 24 uur per dag. Dit geeft ons een zeker gevoel. Bovendien gaat Solviteers voor ons een app ontwikkelen en verwachten wij in de nabije toekomst nog vaker een beroep op ze te doen.”

Meer informatie?

Voor meer informatie  belt u ons: 030- 280 36 55. Of u stuurt u een e-mail naar: info@solviteers.nl. Uiteraard brengen wij u graag in contact met andere charitatieve instellingen voor referenties.

DELEN

Meer informatie?

Livechat

Wij zijn via Livechat beschikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur.

Start Livechat

WhatsApp

Via 06 14879903, op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.
We reageren binnen 15 minuten.