3 juli 2019

Waarom overstappen naar VoIP?

VoIP zorgt voor een efficiëntere afwikkeling van uw telefoonverkeer, is flexibel en schaalbaar en is in veel gevallen ook voordeliger. Daarnaast zijn de veelgebruikte ISDN-telefoonlijnen op korte termijn niet meer te gebruiken. Kortom, dit is een goed moment om de mogelijkheden van VoIP voor uw organisatie te bekijken.

Altijd en overal kunnen werken

Werken en bereikbaar zijn waar en wanneer u maar wilt – en op alle devices. Dat is wat steeds meer de norm is voor professionals en ook voor bedrijven. Een van de grote voordelen van bellen via VoIP is dat u overal en altijd bereikbaar bent; op uw mobiel, op uw tablet of werkstation. En altijd op een-en-hetzelfde interne nummer.

Een gestroomlijnde communicatieomgeving

Organisaties kunnen met VoIP de hele communicatieomgeving beter en gestroomlijnder inrichten. Nu komen externe gesprekken vaak binnen bij de receptie en belt de telefoniste via het interne nummer de persoon die moet worden bereikt. Het komt regelmatig voor dat die persoon niet achter zijn bureau zit. Het mobiele nummer moet dan worden opgezocht en gebeld. In sommige gevallen komt de beller ook nog terecht in een voicemailmenu. Drie handelingen zonder succesvol eindresultaat.

Direct zichtbaar wie er bereikbaar is

Met VoIP kunnen medewerkers direct op hun scherm zien wie er bereikbaar is. Dat werkt een stuk sneller en professioneler. De klantenservice kan met VoIP ook een keuzemenu inrichten met allerlei extra mogelijkheden. Zo krijgt de beller die niet meteen wordt geholpen eventueel te horen hoeveel andere bellers er nog voor hem zijn. Hij heeft dan de keuze om een boodschap achter te laten of te blijven wachten.

Weergave van relevante parameters in rapportages

Ook voor managers van verschillende afdelingen heeft VoIP voordelen. Omdat alle gesprekken digitaal verlopen kunnen er allerlei parameters worden bijgehouden. Deze worden direct zichtbaar gemaakt in overzichtelijke rapportages. Wanneer zijn de piekmomenten, hoe lang duren de gesprekken en hoeveel gesprekken worden er gemist? Al deze informatie kan de manager gebruiken als leidraad om de bezetting van zijn of haar afdeling te bepalen.

Waarom VoIP bij Solviteers?

Bellen via VoIP is bellen via internet en dat wilt u veilig kunnen doen. Er zijn daarbij allerlei keuzes die u kunt maken. Als VoIP beheerder weten wij alles van de mogelijkheden omtrent VoIP.

Solviteers is een totaalleverancier op het gebied van VoIP: van de internetverbinding en firewall tot aan de werkplek. De installatie, configuratie en het beheer kunnen wij u volledig uit handen nemen. Meer informatie? Belt u dan naar: 030 280 36 55.

Meer informatie?

Livechat

Wij zijn via Livechat beschikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur.

Start Livechat

WhatsApp

Via 06 14879903, op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.
We reageren binnen 15 minuten.