22 juli 2019

Waarom ICT uitbesteden?

Er zijn veel verschillende redenen waarom bedrijven overwegen hun ICT uit te besteden. De complexiteit van ICT neemt toe, zowel van de onderliggende technologie als op het gebied van integraties. Het op peil houden van de benodigde kennis wordt steeds een grotere uitdaging dat wordt verergerd door het verloop onder het ICT-personeel. De werkdruk neemt toe, fouten liggen op de loer, de kosten lopen op en de continuïteit van ICT kan niet langer worden gegarandeerd. Het outsourcen van uw ICT kan dan een oplossing zijn.

De voordelen van ICT outsourcen

Het uitbesteden van ICT biedt een aantal voordelen. U krijgt de beschikking over de specifieke vaardigheden en expertise die u nodig heeft, zonder extra mensen te hoeven inhuren, aannemen, inwerken of opleiden. U krijgt meer flexibiliteit om de capaciteit aan de omstandigheden aan te passen. Wanneer u uw volledige ICT-omgeving uitbesteedt, hoeft u niet langer grote investeringen te doen maar betaalt u vaste en voorspelbare maandelijkse kosten. Tot slot kan ICT outsourcing u helpen om uw organisatie snel te laten groeien, met minder overhead. U krijgt meer tijd voor focus op uw kernprocessen en om te doen waar u goed in bent!

Gedeeltelijk ICT-beheer uitbesteden

In de praktijk zien wij ook situaties waarbij in eerste instantie een deel van het ICT-beheer wordt uitbesteed. Vaak zijn services zoals een “uitbestede helpdesk” of “remote monitoring” een eerste dienst waarmee een organisatie ervaring met outsourcing opdoet. Op die manier kan ook direct de samenwerking met de ICT-partner in de praktijk getest worden.

Waar moet u aan denken bij het uitbesteden van uw ICT?

Als u een weloverwogen keuze wilt maken als het gaat om het uitbesteden van uw ICT, is het goed om na te denken over de volgende vragen:

– Wat is de personele bezetting van mijn organisatie?

Voor een klein bedrijf is het inhuren van een fulltime ICT’er soms gewoon te duur. Daarnaast moet u er ook rekening mee houden dat als u een ICT’er in dienst heeft, hij of zij ook op vakantie zal gaan of ziek kan worden. Uitbesteden kan dan een prima optie zijn.

– Heb ik de middelen om fulltime iemand in te huren voor ICT?

U kunt een fulltime ICT’er inhuren, maar u kunt ook gebruik maken van een servicedesk die beschikbaar is op momenten dat het echt nodig is. Het voordeel van een servicedesk is dat het een oplossing biedt die gemakkelijk schaalbaar is: van bereikbaarheid tijdens kantooruren tot zelfs continue bereikbaarheid (24/7).

– Ben ik in staat om de laatste technieken en kennis in huis te halen (en te houden)?

De ontwikkelingen in ICT gaan momenteel zo snel dat het bijna onmogelijk is om iedereen op de hoogte te houden van de laatste trends en continu bij te scholen. Bij het uitbesteden van uw ICT krijgt u de beschikking over IT-engineers die op de hoogte zijn de laatste ontwikkelingen en technieken.

De servicedesk van Solviteers

Bij veel bedrijven bestaat het werk van de ICT-afdeling vooral uit het oplossen van problemen. Maar wilt u een ICT-medewerker die alleen brandjes blust? Of heeft u iemand nodig met een visie op ICT en die ook de tijd heeft om proactief iets met die visie te doen?

Wanneer u uw ICT uitbesteedt aan Solviteers wordt ICT meer dan brandjes blussen. Zo biedt onze servicedesk o.a. de volgende voordelen:

  • Met onze eigen monitoringstools kunnen wij, op basis van uw data en van onregelmatigheden in de performance van het systeem, voorspellen wanneer er een storing aan dreigt te komen. Wij kunnen hier vervolgens preventieve maatregelen voor nemen. Dat bespaart uw organisatie onnodige downtime.
  • Natuurlijk lossen wij ook onverwachte problemen op mochten die onverhoopt voorkomen, zoals onverwachte bugs, crashes in hardware, menselijke fouten, etc.
  • Voor nieuwe medewerkers maken wij standaard een online account en/of werkplek.
  • Onze IT-engineers zijn op de hoogte van de laatste technieken en ontwikkelingen en kunnen met deze kennis en hun visie op ICT uw ICT-omgeving naar een hoger niveau tillen.
  • U bent niet afhankelijk van één persoon. Onze gehele service organisatie kan u van dienst zijn. Dit zorgt voor continuïteit.
  • Het doel van onze helpdesk is om uw medewerkers zo zorgeloos mogelijk te laten werken met zo weinig mogelijk uitval. Ondersteuning door onze servicedesk is gemakkelijk schaalbaar en kan worden ingekocht op de pieken en dalen in uw organisatie.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met ons op, wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden en kunnen u adviseren over de oplossing die het beste bij u past.

Meer informatie?

Livechat

Wij zijn via Livechat beschikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur.

Start Livechat

WhatsApp

Via 06 14879903, op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.
We reageren binnen 15 minuten.